République
Française

  • Log in
  • Sign up
  • Data
  • Reuses
  • Organizations
    • What is data.gouv.fr?
    • How to publish data ?
    • How to use data ?
  • News
  • Contact us
  1. Home
  2. Datasets
  3. Transport en commun LIA - Arrêts

Transport en commun LIA - Arrêts

Metadata quality: 0.6666666666666666/1
Metadata quality:
Data description filled
Resources documented
License filled
Update frequency not followed
File formats are open
Temporal coverage not set
Spatial coverage filled
Learn more about this indicator
Updated on July 26, 2018 — Open Data Commons Open Database License (ODbL)

Le Havre Seine Métropole

Le 1er janvier 2019 a marqué pour la Communauté de l’Agglomération Havraise (CODAH), qui regroupait 17 communes depuis sa création en 2001, son passage en communauté urbaine. Ce territoire rassemble désormais 54 communes. La création de ce territoire est le fruit d’une alliance de trois…

51 datasets
  • abribus
  • adresse
  • arret
  • arrets
  • autobus
  • bec
  • bus
  • cauville
  • caux
  • codah
  • commun
  • communaute
  • dame
  • deplacement
  • donnees
  • epouville
  • estuaire
  • fontaine
  • fontenay
  • gainneville
  • gonfreville
  • harfleur
  • havraise
  • havre
  • lagglomeration
  • ler
  • lia
  • lorcher
  • mallet
  • maneglise
  • mannevillette
  • manoir
  • maritime
  • martin
  • mer
  • mobilite
  • montivilliers
  • normandie
  • notre
  • octeville
  • ouvertes
  • pays
  • rogerville
  • rolleville
  • saint
  • sainte
  • seine
  • sur
  • tramway
  • transport
  • transports

Informations

License
Open Data Commons Open Database License (ODbL)
ID
5b55e3f8c751df17c30e78cf

Temporality

Frequency
Biannual
Creation date
July 23, 2018
Latest resource update
July 26, 2018

Geographic dimensions

Territorial coverage granularity
French canton

Participate

Add a reuse Contact the producer

Embed

Permalink

Summary
  1. Description
  2. Files 5
  3. Community resources 0
  4. Reuses 0
  5. Discussions 0

Description

Arrêts du réseau de transport en commun.
Les arrêts sont de 2 types : avec une position shématique ou une position réelle.
La position réelle doit être utilisée à l'échelle du 1 : 2 000ème
La position schématique doit être utilisée à l'échelle du 1 :10 000ème
En outre 2 représentations cartographiques sont associées à la classe d'entités : une au 1 : 10 000ème et une au 1 : 2 000ème La saisie des arrêts a été effectuée à partir d'une mise à disposition de données fournie par la société Transdev. La cartographie a été fournie dans le format kml, reprojetée, puis les arrêts ont été intégrés à la base de données géographiques. La position des arrêts est parfois améliorée à l'aide d'une photographie aérienne. Les arrêts sont mis à jour lorsque le réseau de transport en commun évolue. Pour chaque arrêt est indiquée la ou les lignes qui le desservent, ainsi que la ou les lignes pour lesquelles l'arrêt est un terminus.

Files 5

Community resources 0

Publish a resource

You have built a more comprehensive database than those presented here? This is the time to share it!

Reuses 0

Add a reuse

Explore the reuses of this dataset.

Did you use this data ? Reference your work and increase your visibility.

Discussion between the organization and the community about this dataset.

Participate

  • Create or find your organization
  • Go to documentation
Publish a dataset
Publish a reuse

The Open Data

  • Featured topics
  • Reference Data
  • Portal for European data
  • Data catalog
  • Release notes

Support

  • Platform's documentation
  • Portal's API
  • Open data guides
  • Contact us

Social networks

  • Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017
  • RSS
  • Newsletter
  • A DINUM department
  • numerique.gouv.fr
  • Open-source engine: udata (6.0.1)
  • udata theme extension: udata-front (3.1.1)

république
française

  • Gouvernement.fr
  • France.fr
  • Legifrance.gouv.fr
  • Service-public.fr
  • Opendata France
  • CADA.fr
  • Etalab.gouv.fr
  • Licences
  • Terms of use
  • Tracking and privacy
  • Accessibility: partially compliant

Unless otherwise stated, all content of this site is availabe under Open Licence 2.0