Baromètre des réclamations depuis 2008 - Répartition des plaintes par type de contact

This dataset comes from a certified public service

Ministère de l'économie, des finances et de la relance

Informations

Licencia
Licence Ouverte / Open Licence version 2.0
Remote source
Remote source
Frequency
Desconocido
Fecha de creación
19 de agosto de 2015
Modification date
8 de octubre de 2020
Latest resource update
24 de junio de 2019
Territorial coverage granularity
País

La Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF) publie annuellement les données du Baromètre des réclamations des consommateurs.

Les consommateurs peuvent déposer une plainte à la DGCCRF par 4 voies : déplacement physique (à la direction départementale compétente), appel téléphonique, courriel ou courrier papier.

Répartition des réclamations par type de contact depuis 2008.

Resources 2

See also: community resources
0 downloads

Export au format CSV

Disponible
  • Type_contact: type_contact[text]
  • Année: annee[text]
  • Nombre_plaintes: nombre_plaintes[int]
Tipo
Main file
MIME Type
text/csv
Created on
24 de junio de 2019
Modified on
8 de octubre de 2020
Published on
24 de junio de 2019
0 downloads

Export au format JSON

Disponible
  • Type_contact: type_contact[text]
  • Année: annee[text]
  • Nombre_plaintes: nombre_plaintes[int]
Tipo
Main file
MIME Type
application/json
Created on
24 de junio de 2019
Modified on
8 de octubre de 2020
Published on
24 de junio de 2019

Embed

You can easily embed this dataset on your website by pasting this snippet in your html page.

Community resources 0

You have built a more comprehensive database than those presented here? This is the time to share it!

Reutilizaciones 0

You reused these data and published an article, a computer graphics, or an application? It's time to let you know! Reference your work in just a few clicks and increase your visibility.

Discussions 0

Discussion between the organization and the community about this dataset.