Étude TIMSS : heures annuelles d'enseignement

Descripción

Depuis 1995, TIMSS mesure les performances des élèves en mathématiques et en sciences par niveau scolaire et s'appuie, pour les évaluer, sur les programmes d'enseignement communs aux pays participants. Ce jeu de données présente le nombre d'heures annuelles d'enseignement par discipline.

Ce jeu de données ne fait plus l’objet d’actualisations.

Des informations sur l’évaluation Timss sont disponibles sur les pages suivantes :

https://www.education.gouv.fr/timss-evaluer-les-competences-des-eleves-de-cm1-et-de-4e-en-mathematiques-et-en-sciences-308600

https://timssandpirls.bc.edu/timss-landing.html

Producer

This dataset come from an external portal. View the original source.

Latest update

19 de marzo de 2024

Licencia

License Not Specified

Metadata quality
55.55555555555556/100

Update frequency not set

Temporal coverage not set

Spatial coverage not set

There are no reuses for this dataset yet.

Publish a reuse What's a reuse ?

There are no discussions for this dataset yet.

There are no community resources for this dataset yet.

Share your resources Learn more about the community

Information

Temporality

Creation

19 de marzo de 2024

Latest update

19 de marzo de 2024

Actions

Embed

Harvest

archived_at

None

archived

None

backend

DCAT

created_at

2024-03-19 07:41:55.612000

modified_at

2024-03-19 07:41:55.612000

source_id

58864fc5c751df491dae0a67

remote_id

https://data.education.gouv.fr/explore/dataset/fr-en-heures-annuelles-enseignement-timss/

domain

data.education.gouv.fr

last_update

2024-04-27 04:11:58.523000

remote_url

https://data.education.gouv.fr/explore/dataset/fr-en-heures-annuelles-enseignement-timss/

uri

https://data.education.gouv.fr/explore/dataset/fr-en-heures-annuelles-enseignement-timss/

dct_identifier

https://data.education.gouv.fr/explore/dataset/fr-en-heures-annuelles-enseignement-timss/

Statistics for the year

Views

410

46 in abr 2024

Downloads

53

18 in abr 2024

Reuses of this dataset

0

Followers

0